Història d’un nen cec

Per Marta Gegundez

El Marc té 6 anys i és cec des de naixement perquè durant l’embaràs hi va haver un problema: no li arribava suficient oxigen al cervell i el sentit de la vista no se li va desenvolupar. No ha vist mai la llum del Sol, mai ha vist els seus pares ni la seva germana, mai ha pogut veure quina samarreta portava. Durant tot aquest anys ha aconseguit desenvolupar tots els altres sentits fins al punt de poder reconèixer una persona pel seu perfum o per la forma com camina, ha après quin és cada animal pel soroll que emet i ha après a llegir Braille. Els seus pares l’han matriculat a una escola normal, amb nens normals i sistemes d’aprenentatge normals, perquè el Marc no deixa de ser un nen normal que ha d’aprendre a sumar i restar i ha de fer amics i passar-s’ho bé amb ells.

Ell està assegut a la seva taula al costat de la Joana i de la Carla. Tots tres són bons amics i juguen molt sovint a nines ja que és una activitat que el Marc pot dur a terme perquè no cal que sigui capaç de veure, com el futbol o el fet i amagar. La Joana sempre li diu les coses que passen al voltant: el Jordi i l’Andreu estan barallant-se (com sempre) i la professora els està renyant, el Lluís ha caigut a terra i està plorant perquè s’ha fet una ferida al genoll i la Maria, la Júlia, la Paula i la Laia estan ballant una coreografia d’una pel•lícula. En canvi la Carla no fa més que preguntar-li coses:

– Marc, quan menges, com saps que estàs menjant?

– Perquè té un gust especial, cada cosa té un sabor diferent.

– És clar. I allò que tens allà, com saps quina lletra és cada punt?

– Com saps tu quina lletra és cada símbol de l’abecedari?

– Doncs perquè ho he après.

– Com jo.

És l’hora d’entrar a classe. La professora fa asseure a tots els alumnes per començar la lliçó. Com que s’apropa Nadal, avui toca fer felicitacions de Nadal. Tothom treu els llapis de colors i dibuixen coses relacionades amb el tema: regals, l’arbre de Nadal, les decoracions de l’arbre, campanes… El Marc té marcats els seus llapis per saber quin es cada color i poder pintar també.

– Com saps de quin és cada color? – li pregunta la Carla.

– Des que era petit me’ls han descrit i els relaciono amb coses.

– Amb què relaciones el rosa?

– Amb les princeses

– I el verd?

– Amb les plantes, el vermell amb l’amor, el blau amb el cel i el groc amb el Sol.

– Però si mai has vist aquestes coses, com saps com són?

– Perquè les imagino. Tu has vist mai un fantasma?

– No. Perquè dius això?

– Perquè de ben segur que tens por de veure algun fantasma. Però mai n’has vist un, llavors no saps com és.

De sobte sona el timbre, és l’hora d’anar a casa. La mare del Marc el va a buscar i van caminant a casa perquè només viuen a 10 minuts de l’escola. La mare li pregunta com li ha anat el dia i el Marc li respon que molt bé, ha estat jugant tot el dia amb la Joana i la Carla i han fet postals de nadal. Un dia normal, com qualsevol altre dia.

Categories: Ficció | Deixa un comentari

Navegació d'entrades

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Bloc a WordPress.com.

%d bloggers like this: