3r Premi LLEGIM CIÈNCIA de la Universitat de Vic

LauraGonzalezL’alumna de 3r d’ESO Laura González, amb el pseudònim de Olivia Tiptoe, ha guanyat el 3r premi del concurs de relats “Llegim ciència”, convocat per la Universitat de Vic, escrivint una crítica de la novel·la “Katalepsis”, de Maria Carme Roca.

A continuació podeu llegir el treball premiat.

Olivia Tiptoe

CRÍTICA DE LA NOVEL·LA: KATALEPSIS

La meva opinió sobre aquest llibre és molt bona; personalment, aquesta novel·la m’ha sorprès en tots els aspectes, i mentre la llegia semblava que tot passés de veritat, és a dir, que la autora ha aconseguit que la narració semblés viscuda pel mateix lector.

Aquesta lectura m’ha fet conèixer dades i informació sobre aquesta malaltia i els perills que comporta. M’ha ajudat a entendre-la, i a descobrir els efectes que pot tenir, a més a més de les reaccions que es poden donar a conèixer sota la influencia de les drogues, i m’ha servit com a advertència per anar amb cura i controlar el que prenem i com utilitzem el nostre cos. Hi ha hagut aspectes de la història que m’han mantingut atrapada i d’altres que m’han fet perdre-hi l’interès, però l’argument, com a conjunt, m’ha semblat molt bo.

El que més m’ha cridat l’atenció ha sigut el fil de la història, l’argument en sí, perquè considero que aquest és un tema del qual no s’acostuma a parlar o escriure, i que la autora l’hagi utilitzat com a tema principal mentre desenvolupava la història m’ha semblat molt original, perquè mentre centrava els fets en la malaltia i com la potenciava el noi, anava relacionant altres elements (amistat, amor, família, estudis…) que complementaven a la idea bàsica. El fet de que anés situant els esdeveniments en un temps present, és a dir, en l’època actual, també ha ajudat  a que la historia pogués semblar més propera al lector i fer que es trobi en un ambient que pugui reconèixer i que el faci sentir que els successos no s’ allunyen tant de la realitat.

El llenguatge que ha emprat era molt col·loquial, amb bastantes abreviacions i vocabulari groller, que és el més usat per tots els adolescents. Això permetia que els personatges semblessin uns joves normals i aconseguia que la narració s’apropés més al lector. També ha corroborat a fer entenedora la lectura el fet de que aquesta malaltia i el que està relacionat amb ella està explicat amb vocabulari clar i senzill per a tothom.

La part que més m’ha agradat ha estat quan la història ha pres un gir sorprenent i el pla que l’Eric havia pensat se li trastoca ; tots els esdeveniments canvien totalment de bàndol, i comença la recerca de l’Alexis, l’Edu i l’Eric. També el desenllaç de la història, on el noi torna a patir un atac catalèptic, m’ha agradat, perquè era una cosa que realment no me l’esperava i ens dóna a entendre que ara l’Eric haurà de conviure amb aquests atacs.

No hi ha hagut res de la història que m’hagi desagradat.

Categories: Redacció digital | 1 comentari

Navegació d'entrades

One thought on “3r Premi LLEGIM CIÈNCIA de la Universitat de Vic

  1. lidiacastro13

    Enhorabona Laura!! 🙂 Molt bona crítica.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Crea un lloc web gratuït o un blog a Wordpress.com.

%d bloggers like this: